luni, 17 septembrie 2007

ati vazul un cal...?

Ce s-ar intampla daca nu ar exista adjective?
1. Am folosi mai putine cuvinte, deci am vorbi mai putin la telefon, si ce putin am mai plati.
2. Am minti mai putin (sau cu mai putine esente de aurora boreala si probabil cu mai putina convingere).
3. Poezia asa cum o stim noi-gone.
4.Am folosi un limbaj sec(si intrinsec).
5. Ar fi mult mai greu sa descriem un zambet, o stare, un rid, o mare...
6. Refrenurile nu ar mai suna la fel.
7. Scriitorii ar cunoaste mai repede limitele (sau din contra)
8.Oare am vorbi mai putin si am dansa mai mult? (se exteriorizam galgaiala estetica).
9. Ne-am schimba comportamentul? Am fi mai formali?
10. Am fi mai fericiti?

Un comentariu:

cinesseur spunea...

viata fara adjective? daca o astfel de utopie ar fi tangibila te provoc sa-mi rescrii textul asta (nu iti dau Sadoveanu, ca imi esti simpatica):

"…Soarele apunea, stralucind. Un nor albastru, metalic ii acoperea fata. Si raze prelungi, raze albastre, palide, rarefiate, si raze luminoase, fluide plecau de linga pamint, de unde apunea soarele, si se inaltau, marindu-se. Se succedau, ca spitele.
Lumina soarelui, de miere, stralucea pe marginea norului: albastru parea ca arde la margini, violent. Soarele murea frumos, si norul albastru il acoperea ca o patura de pamint, grea…"

Fragmentul e din "Moroiul" de D.R. Popescu, un scriitor pe care in toata tara asta nu cred ca il citesc mai mult de 10 oameni simultan :D